In aceasta pagina veti gasi, printre altele, link-uri catre toate postarile din site referitoare la Google Analytics.

Google-Analytics-interface-traffic-data

1. Ce trebuie sa stii despre Google Analytics

Google Analytics este unul dintre cele mai bune serviciii web de monitorizare a traficului. Google Analytics permite acces la informatii detaliate despre traficul catre site-ul tau, despre comportamentul vizitatorilor. Conversia este foarte importanta in Google Analytics, ea reprezinta numarul de vanzari, numarul de afisari, numarul de membri inregistrati, numarul de persoane care se aboneaza la un newsletter..etc. raportata la numarul de vizitatori de pe site.

google-analytics-impementation

Instalare corecta Google Analytics

  • Se pune codul JavaScript normal pe toate paginile in footer (aicieste recomandat, ulterior vom discuta despre acest lucru…)
  • Se definesc GOAL-uri (teluri, scopuri) care sa ne ajute sa facem o legatura dintre site si scopul final al afacerii noastre (cresterea numarului de conturi, comandarea unui produs, abonarea la un newsletter) Pot exista goal-uri cu url-uri identice.
  • Este indicat sa se marcheze URL-urile folosite in campaniile de marketing online si promovare cu Google URL Builder; vom putea analiza in acest fel  conversiile si realizarile sau veniturile obtinute de pe orice media
  • Pentru magazinele online este putin diferit. Se pune tracking-ul de ecommerce pe pagina de “thank you” pentru magazinele online, dar se poate face acest lucru si pentru alte tipuri de site-uri. Magazinele online trebuie sa raporteze ecommerce conversion rate si nu goal conversion rate.

Toate informatiile despre comportamentul vizitatorilor, despre conversii si alte detalii referitoare la monitorizare se pot vedea din rapoartele oferite de Google Analytics. Poti obtine informatii despre raportul pe care il vizualizezi la un moment dat apasand link-ul “About this Report”. De la “Conversion University” obtii informatii despre cum sa folosesti si sa interpretezi datele.