Cateva date despre statisticile Google Analytics
November 24, 2013
Cum se realizeaza asocierea contului de Google Search Console (Webmaster Tools) cu Google Analytics
December 3, 2013

De-a lungul timpului am avut de-a face cu multe situatii placute sau mai putin placute legate de promovarea Google.

1. Diverse pagini au disparut din Google din cadrul unui site. De ce? Cauza principala este ca s-a umblat la el de catre unul din webmasteri. Ideea este in felul urmator: una din paginile principale era de negasit. In momentul in care si mesajul din WMT spune ca o pagina este de negasit – ca site-ul nu poate fi accesat, se face verificarea. Daca este intr-adevar 404, se creeaza din nou pagina, apoi se verifica Fetch as GoogleBot dupa care se trimite catre indexare. In cazul in care pagina exista si nu poate fi accesata, se da Fetch as GoogleBot dupa care se trimite catre indexare. In maxim 12 ore ar trebui ca totul sa fie rezolvat.

 

2. In momentul de fata am avut o situatie  neplacuta cu un site:  pagini importante ale sale au disparut din Google, ca ulterior sa dispara tot siteul. Nu mai era de gasit.

Problema Google ranking

In momentul in care am studiat problema in Google Webmaster Tools, tot nu am putu vedea cauza, in afara de faptul ca mesajul era ca fisierul robots.txt nu putea fi accesat. Parerea multora era ca site-ul a fost penalizat, insa de curiozitate, noi am optat pentru reindexarea site-ului in Google si, ca prin minune, in mai putin de 5 minute au inceput sa reapara paginile in rezultatele motorului de cautare, iar in  mai putin de 12 ore site-ul isi recapatase ranking-ul.

Asadar cand vi se intampla un lucru neplaut, faceti absolut tot ce se poate pentru a rezolva problema. Intotdeauna este o solutie, atata timp cat site-ul nu a fost penalizat de catre Google. Cauza acestei disparitii misterioase a fost cu siguranta downtime-ul.