Cum creez un banner – crearea si marketing-ul de media
October 28, 2012
Despre update-urile de la Google
December 8, 2012

Promovare sitePromovare website: acest lucru este in mintea oricarei persoane care abia si-a lansat site-ul si doreste sa il promoveze pentru a iesi in evidenta din milioanele de site-uri. Exista mai multe tehnici si strategii de promovare website la care poti apela, mai mult sau mai putin costisitoare. Insa daca doresti sa profiti de o forma de promovare website gratuita si eficienta, atunci citeste in continuare acest articol, care iti prezinta doua metode simple: redactarea si postarea de articole si comunicatele de presa.

De ce sunt acestea avantajoase?

In primul rand, postarea de articole si comunicatele de presa sunt doua metode de promovare website gratuite, fiind ideale pentru cei toti cei care nu se numara printre marile companii cu bugete generoase. Daca nu dispui de un buget substantial, apelarea la metode de promovare website platite cum ar fi pay-per-click se poate dovedi un adevarat esec; in momentul in care incetezi sa mai investesti bani in acest sistem de promovare website, traficul pe site-ul tau va deveni aproape inexistent.

In al doilea rand, aceste doua metode de promovare website au avantajul ca genereaza ceea ce se numeste „back link”, adica link-uri care duc direct la site-ul tau. Pentru acestea, motoarele de cautare precumGoogle, Yahoo sau Bing iti vor indexa site-ul. Astfel, prin aceasta metoda de promovare website poti obtine pana la 40% din totalul de trafic de pe site-ul tau.

Promovare website: cum se aplica metodele?

In ceea ce priveste postarea de articole, aceasta metoda de promovare website este o situatie de tipul castig-castig: cei din domeniul respectiv au acces la articole gratuite, iar tu iti poti promova site-ul prin includerea unui link catre site-ul tau in casuta de resurse de la sfarsitul articolului.

Cum functioneaza aceasta tehnica? In primul rand, trebuie sa redactezi articole clare si mai ales relevante pentru domeniul tau de afacere. In cele cateva randuri trebuie sa convingi cititorul ca esti un profesionist in domeniu pentru ca acesta sa acceseze link-ul catre site-ul tau de la sfarsitul articolului. Pentru a fi cat mai convingator, realizeaza mai intai o cercetare de piata pentru a vedea care sunt nevoile publicului tau tinta la care poti raspunde si insista pe acestea in articolele tale. In plus, alti profesionisti din domeniu pot lua articolele tale pentru a le posta pe site-urile lor, mentionand insa sursa. Astfel, vor fi generate acele „back links” si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Cat despre cealalta metoda de promovare website, comunicatul de presa, functioneaza pe acelasi principiu de „back links”. Ca si in cazul de mai sus, trebuie sa redactezi un articol bine construit si persuasiv, in care sa anunti lansarea site-ului tau, un posibil concurs sau orice altceva. Daca stii ca nu esti foarte bun la capitolul redactare, atunci poti recurge la persoane pregatite in acest sens, insa acest lucru inseamna ca aceasta tehnica de promovare website nu mai este gratuita.