Cum sa atragi trafic din Facebook
August 17, 2012
Cum testam un site sa vedem cum apare pe iPhone,iPad si alte gadgeturi
September 1, 2012

Cum obtii trafic de calitate si targetat

Cum obtii traficFoloseste comunicate de presa (press release) pentru a face rost de trafic aproape instant
Unelte ce te ajuta sa iti masori traficul Google Analytics, Statcounter
Exista o diferenta mare intre traficul targetat si cel netargetat. Traficul targetat este cel mai bun si converteste cel mai bine.
Daca ai site-ul in top 3 pe anumite cuvinte cheie in Google, vei avea trafic targetat si automat vor fi conversii *(vanzari, inscriere la newslettere, etc.)

1. Video Marketing – trafic din You Tube

Prin You Tube poti obtine mii de vizitatori. Pui un link in descrierea videoclipului si in felul asta directionezi oamenii pe site daca vor mai multe informatii.
Prin video comunici mai bine cu vizitatorii, le expui oferta mult mai usor.

Pasul 1: Crearea videoclipului – aici exista 2 posibilitati

a) platesti un baiat pe Fiverr.com (5$)

Exemplu:

http://fiverr.com/mediadesign/create-video-commercial-video-ad

sau
b) faci videoclipul singur.

Crearea videoclipului
Aici gasesti tutoriale:
http://www.wondershare.com/slideshow/video-slideshow-maker.html
http://www.onetruemedia.com/otm_site/howitworks
http://mashable.com/2008/12/23/how-to-create-online-video/
http://www.windowsmoviemakers.net/Tutorials/HowToVideoSlideshow.aspx

Pasul 2: Optimizarea videoclipului – titlu si descriere

Titlul

Titlul trebuie sa il gandesti ca si cand ai gandi pentru SEO la o pagina a unui site.
Pune cuvantul cheie in titlu in asa fel incat sa para natural
[cuvant cheie] Reviewd [cuvant cheie] watch in HD – exemplu Warrior Forum Reviewed, Battleship Trailer Watch in HD
[cuvant cheie] revizuit [cuvant cheie] acum HD

Descrierea

Descrierea trebuie sa ofere valoare si sa fie interesanta. Din descriere cititorul / vizitatorul trebuie sa vada valoarea pe care o oferi.
Adauga site-ul mai intai, cu http:// pentru a fi sigur ca este click-uibil, apoi cuvantul cheie principal in prima propozitie. Prin faptul ca pui site-ul in fata descrierii, cresti rata de click si vizitatorii nu vor fi nevoiti sa expandeze descrierea. Dupa prima propozitie optimizata din descriere, scrie ceva interesant sau haios care sa capteze atentia. La sfarsit mai poti pune un link sau un call to action catre site.

Scopul este ca vizitatorii sa citeasca descrierea si sa intre pe site.

Nu uita sa adaugi tag-uri videoclipului. Cat mai multe!

Ideal e sa postezi videoclipul in categoria News&Politics, Google il vede ca fiind stiri si le urca mai repede in prima pagina la sectiunea video.

Pentru a ranka in cautarile de la You Tube studiaza competitorii. Vezi cate vizualizari au videoclipurile afisate la cautarea dupa cuvantul tau cheie, daca sunt prea multe vizualizari renunta si cauta alt cuvant. De asemenea vezi ce titluri, ce descrieri si ce tag-uri au videoclipurile concurente. Copiaza tag-urile sa le ai intr-o lista. Apoi pune-le la tine la video. Acest lucru va face ca videoclipul sa fie afisat la related videos dupa ce oamenii termina de vizualizat video-ul lui.

Pasul 3 – Publicarea videoclipului

Poti publica videoclipul pe mai multe site-uri, vei lua trafic si de acolo. Nu uita sa spinuiesti sau sa prelucrezi descrierea si titlul pentru fiecare submitere.

– http://www.youtube.com/
– http://www.vimeo.com/
– http://www.ustream.tv/
– http://www.qik.com/
– http://www.blip.tv/
– http://www.metacafe.com
– http://www.break.com
– http://www.tubemogul.com
– http://www.dailymotion.com/
– http://www.veoh.com/

 

Lucruri importante pe care sa le faci:

– Nu face video-urile prea lungi. Ideal 2:30 minute, maxim 5 minute si ofera continut antrenant si decent.
– Ofera continut folositor, util, valoros
– Include link catre site-ul tau la inceputul descrierii.

2. Marketing prin comunicate de presa (Press Release Marketing)

Prin comunicate de presa obtii link-uri, publicitate si trafic.

Scrie teaser-e si headline-uri captivante, care sa atraga vizitatorii.
Press releas-urile sunt indexate bine. Scrie titluri atractive care sa contina cuvantul cheie si este posibil sa rankezi si sa obtii si trafic.
Prezinta in comunicatul de presa afacerea / serviciile / produsele tale, in asa fel incat sa evidentiezi de ce au valoare si practic sa oferi valoare.
Inainte sa alegi cuvintele cheie, fii sigur ca care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru care vrei sa optimizezi.

Mai jos vei afla cum sa gasesti cuvintele cheie potrivite.

I. Cum sa gasesti cuvintele cheie potrivite

Foarte important e sa te axezi pe cuvinte long tail cu concurenta cat mai mica si cautari multe.
Primul cuvant trebuie sa fie HOT (fierbinte, in trend cu ce cauta vizitatorii), apoi sa urmeze cuvantul targetat.
Google Trends sau Google News te vor ajuta sa gasesti un termen HOT.

II. Cum scrii headline-urile

Headline-ul e cel mai important si trebuie sa capteze atentia. Degeaba ai continut bun in comunicatul de presa daca headline-ul sau titlul mai bine zis, nu capteaza atentia.
Headline-ul / titlul nu trebuie sa depaseasca 55 de caractere. Exemplu: “XYZ Co. enters strategic partnership with ABC Co. in India & United States.”

III. Sumarul / teaser-ul comunicatului de presa

Fa in asa fel incat sa fie atragator, sa incite omul sa citeasca mai departe. Utilizeaza un al doilea cuvant cheie care are legatura cu primul in acest sumar.
Sumarul are cateva propozitii, realizeaza-l in asa fel incat vizitatorul sa vrea sa citeasca si mai departe.
Ai grija sa nu para a spam.

IV. Continutul comunicatului de presa

Acesta este practic scrisoarea ta de vanzare. Scrie-l ca si um ai fi un juranlist care vorbeste despre serviciul / produsul tau. Nu scrie “Noi va oferim….” ci “Compania XYZ.co ofera…”. Tine cont insa ca nu trebuie sa arate ca o reclama. Expune beneficiile, nu caracteristicile. Scrie de ce a fost creat serviciul / produsul tau, cu ce ajuta, ce probleme rezolva. Evita propozitii lungi, primele propozitii trebuie de asemenea sa expuna concis ce se intampla daca cineva foloseste produsul / serviciul tau.

V. Call to action

Cel mai bine este sa pui call to action-ul la sfarsitul comunicatului de presa. Exemplu: “Aspectele secrete pe care trebuie sa le stii le poti gasi daca obtii raportul gratuit de pe site-ul: www.xyz.com”.
O alta varianta ar fi sa scrii un “Top 10 sfaturi” despre subiect. Exemplu: “Pentru a citi 10 sfaturi utile, viziteaza www.xyz.com” “To read all ten tips, please visit:
http://www.yourwebsite.com.”

Nu trebuie sa faci reclama in comunicatul de presa. Fa in asa fel incat dupa ce vizitatorul citeste comunicatul, sa isi doreasca sa intre pe site pentru a obtine adevarata valoare despre care vorbesti in comunicat.

VI. Publica comunicatul de presa

Poti publica pentru limba engleza aici:

• http://www.24-7pressrelease.com/
• http://www.1888pressrelease.com/
• http://www.clickpress.com/
• http://ecommwire.com/
• http://express-press-release.com/
• http://free-press-release.com/
• http://www.free-press-release-center.info/
• http://www.i-newswire.com/
• http://www.newswiretoday.com/
• http://www.pr.com/
• http://www.pr9.net/
• http://www.pr-inside.com/
• http://www.prbuzz.com/
• http://www.prcompass.com/
• http://prurgent.com/
• http://press-base.com/
• http://pressabout.com/
• http://www.pressmethod.com/
• http://www.prleap.com/
• http://www.prlog.org/
• http://theopenpress.com/

Sfaturi utile
-Multe site-uri au resource box-uri. Completeaza-le corect si directioneaza vizitatorii catre site-ul tau.
-Fa in asa fel incat sa sune interesant si nou.
-Expune stiri bazate pe fapte, nu pareri, nu fapte.
-ce vrei ca oamenii sa tina minte expune si la inceput dar si la sfarsitul comunicatului.
-Daca crezi ca nu te descurci, ia un baiat de pe fiverr.com si pentru 5$ va crea el comunicatul tau.

3. Forum Marketing

Intra pe forumuri din nisa ta, participa la conversatii, ofera informatii care sa le foloseasca celor de pe forum, raspunde la intrebari.
In 30 de minute un forum bun iti poate aduce si 100 de vizitatori noi pe site, iar daca ai continut bun acestia vor ramane acolo, avand – foarte important – un bounce rate mic.
Trebuie sa postezi pe forumuri din nisa ta care sa fie populare si cu trafic mare.

Cauta in Google: “Cuvant Cheie” Forum si vei gasi forumuri populare din nisa ta.
Fa o lista cu 5 – 10 forumuri care sa indeplineasca urmatoarele conditii:
-sa aiba minim 3000 de membri inregistrati si peste 20-30.000 de postari – gasesti aceste date in subsolul forumului de obicei.
-forumul trebuie sa fie o comunitate activa, sa existe minim 30 – 40 de postari pe zi
-daca forumul are si autoritate in nisa ta, acest lucru constituie un plus.
-forumul trebuie sa permita link-uri in semnatura
-verifica daca lasa userii sa isi promoveze afacerea sau site-ul
-verifica daca userii se pot contacta intre ei pentru schimburi de servicii, in scop profesional deci.
-vezi ce restrictii au pentru membrii noi – de multe ori trebuie sa ai cont de mai mult de o saptamana sau sa ai minim un anumit numar de postari.

Inregistreaza-te in cele minim 5-10 forumuri selectate si citeste-le termenii si conditiile.
Username-ul si avatar-ul sunt primele lucruri pe care membrii forumului le observa la tine. Alege un username usor de pronuntat si usor de tinut minte. Poti folosi si numele tau.
Alege un avatar elegant si frumos.

Creaza-ti un profil, prezinta-te pe forum. Capeti credibilitate, multi membri dupa ce iti vor vedea postarile se vor uita la profilul tau. Lasa si ceva date de contact daca este permis.

Cand pui semnatura, scrie si o descriere alaturi de link-ul respectiv.
Ajuta-i pe membrii forumului, ofera informatii valoroase, exprima-te clar si concis. Acest lucru te va pozitiona ca expert in nisa ta.
Dupa ce membrii forumului au capatat incredere in tine, pune accent pe marketing. Ofera membrilor forumului reduceri sau bonusuri la serviciile / produsele tale. Ai grija sa fii sigur ca ai voie, altfel vei fi banat.
Nu fa copy paste pe forum! Fii un membru activ. Scrie corect, oamenii nu au incredere in cei care fac multe greseli gramaticale.

4. E BOOK Marketing

Combina articolele tale de pe site si creeaza un ebook interesant pe care il vei submite in directoarele de ebook-uri.
Scrie acest articol mare intr-un document Word si salveaza-l. Prezinta-l foarte frumos ca design.
Pentru a obtine trafic dintr-un PDF trebuie sa ii optimizezi prima pagina. Da! Si pdf-urile se optimizeaza.

Formatul corect este:

-numele sau titlul ebook-ului
-numele tau
-link-ul catre site-ul tau sau pagina de vanzare sau unde vrei sa directionezi vizitatorii

Dupa ce ai scris asta pe prima pagina, de pe a doua pagina incepi sa scrii “articolul”.

Dupa ce ai salvat ca word document, este timpul sa il transformi in pdf. Exista mai multe variante, tool-uri gratuite:

• http://www.freepdfconvert.com/
• http://docupub.com/pdfconvert/
• http://document.online-convert.com/convert-to-pdf
• http://www.coolutils.com/online-pdf-converter.php

Publica pdf-ul aici:

• http://www.scribd.com
• http://www.crocodoc.com
• http://www.docstoc.com
• http://www.slideshare.net
• http://www.calameo.com
• http://www.issuu.com
• http://www.docshare.com
• http://www.wepapers.com
• http://www.myplick.com
• http://www.powershow.com
• http://www.slidesix.com
• http://www.4shared.com
• http://www.edocr.com
• http://www.free.yudu.com
• http://www.esnips.com
• http://www.slideboom.com
• http://www.empressr.com
• http://www.yuku.com