Cum creezi un logo
April 19, 2012
Etapele unui proiect de webdesign
July 23, 2012

SEO inca este valabil, dar trebuie să acţionam mai inteligent. Prevenirea supra-optimizarii din punct de vedere a link-urilor  în ceea ce priveşte textul ancora (are loc o devalorizare link overoptimization). Creste valoarea link-urilor de la site-urile relevante,  si cat mai putine link-uri de la site-uri non-relevante, în termeni de vizibilitate SERP pentru site-ul promovat.

Google va devaloriza / înlocui “anchor text-ul” referitor la “nişă / conţinut relevant al site-urilor de legătură”, ca factor relevant (sau “de calitate”).

Anchor text-ul trebuie să fie variat şi, de asemenea, trebuie să vină de la site-uri de nişă. Anchor text-ul a fost o metoda de a manipula motoarele de căutare, până acum si in momentul de fata Google a luat masuri drastice.

Google atunci încearcă să schimbe manipularea. Bazarea pe textul ancora nu va fi un factor important.

Ce a facut aceasta actualizare Penguin de la Google şi cum se pot recupera site-urile?

Partea de recuperare nu este uşoara. Unele site-uri sunt în continuare foarte bine pozitionate. SEO nu înseamnă sa facem link-uri de calitate slabă şi trebuie să fie o metoda naturală în SERPs şi
link-urile sa fie naturale. Trebuie sa tinem cont de regulile Google daca dorim sa mai fim prezenti in rezultatele cautarilor.

Ce a făcut acest update?

Supraoptimizarea

Overoptimization sau supraoptimizarea onpage trebuie să fie facuta cu grija, dar optimizarea onpage este încă un factor major in clasament.
-Acordaţi atenţie optimizarii link-urilor
-Feriţi-vă de distribuţia link-urilor pe textul ancora cu cuvinte cheie pe care vreti sa rank-ati.
-Păstraţi link-uri de tipul: site.com, faceţi clic aici sau ceva care nu este măsurabil în căutare.
-Anchor text pe URL-ul site-ului este foarte important
Site-uri cu link-uri inbound pe cuvinte cheie ancor text pentru care vreti rank au fost sancţionate şi dacă ai pus texte ancoracu site.com, faceţi clic aici sau semantice înseamnă ca site-ul tau va fi in regula.
Site-urile care au fost lovite de Penguin update au avut un “cuvânt cheie care aduce bani”, ca text ancora in peste 60% din link-urile sale catre site. În cazul în care sub 50% din ancor text pentru link-urile primite catre site au fost “Cuvinte cheie care aduc bani”,   garantat site-urile nu au fost afectate de această actualizare, sau daca au fost isi vor reveni curand.

Această actualizare Penguin de la Google nu este doar despre supra-optimizare, ci si despre relevanta.

Relevanta falsa

Site-uri cu link-uri care nu sunt relevante in anchor text cu textul înconjurător au fost sancţionate.
Site-uri care au link-ul de la site-uri care sunt în nişe similare nu au fost penalizate, sau daca au fost isi vor reveni.
Site-urile penalizate, în general, a avut foarte putine link-uri provenind din domenii şi site-uri din aceeasi nisa.

 

Asadar nu va speriati, totul isi va reveni si va fi chiar mai bine decat inainte. Oferiti valoare pe site, scrieti continut bun care sa aiba viralitate. Si in ceea ce priveste continutul update-ul a creat cateva opinii diferite intre specialistii SEO, pentru ca inainte Google spunea ca un continut original este tot ce conteaza. Acum nu mai este de ajuns ca un continut sa fie original, trebuie sa fie foarte strict, concis dar in acelasi timp sa ofere valoare. Google vrea ca site-urile care apar in cautari sa fie exact ce ar cauta un vizitator. Din acest motiv acest update este impotriva site-urilor SEO spam si se doreste a se afisa valoare in ochii celui care cauta.