Schimbarile in cautarile Google si cum ne afecteaza
March 25, 2012
Cum creezi un logo
April 19, 2012

Free Guide - lead generation magnetMulte companii cred ca pentru a creste vanzarile trebuie sa investeasca foarte mult in reclame si sa aiba expunere. Fals.
Secretul  e simplu. Imbunatateste rata de conversie a site-ului tau. Acest lucru poate avea un impact major in vanzarile companiei.
Strategii de conversie. Afacerea ta la un nivel superior.
Cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le faci ca sa imbunatatesti rata de conversie.

1. Layout si navigare facila, accesibilitate si uzabilitate
– care e cel mai important element al paginii?
– unde e atrasa pe pagina web privirea ta?
– unde crezi ca ai naviga din landing page mai departe?
– exista meniuri sau alte elemente care iti distrag atentia de pe pagina?

2. Creaza-ti o imagine de expert in domeniul tau – acest lucru va inspira incredere si vei avea conversii
Poti dovedi ca esti expert prin social media, testimoniale sau premii, insa cel mai bine arati prin continut valorors, educativ si relevant.
Expune testimoniale sau continut care sa ofere valoare, sa denote ca esti expert.
Ofera valoare si vei obtine increderea vizitatorilor.

3. Creeaza formulare de newsletter – lead generation magnet
Ofera ceva valorors pe care sa il dai vizitatorilor in schimbul email-ului (cupon, raport, demo, ori ceva educativ pe care ei sa downloadeze)
– apeleaza la audienta target
– ofera o solutie problemelor lor
– materialul trebuie sa aiba un titlu clar si relevant care sa denote valoare
– designul trebuie sa atraga

Cand oferi ceva gratis vizitatorilor, de multe ori te gandesti: de ce sa nu vrea acest lucru? de ce sa nu le palca? Insa e periculos sa gandesti astfel.
Vizitatorul se gandeste de fapt daca acel material e valoros si daca ii va folosi sau daca nu cumva e doar un motiv sa ii ia email-ul (spam).
Trebuie sa te gandesti prin ochii vizitatorului care poate spune asa: ce castig din materialul acesta? Ce imi iese? E valoroasa informatia?

4. Evidentiaza beneficiile

Ideea este sa descrii beneficiile pe care vizitatorul le va obtine downloadand materialul, si nu caracteristicile insirate.
E o diferenta intre beneficii si caracteristici.
Exemplu un pulover.
Caracteristici: e de lana si este de un galben foarte fin.
Beneficii:
-e foarte calduros
-e confectionat din lana moale care nu inteapa ci iti incalzeste pielea
-are o culoare prin care sigur vei atrage priviri admirative, avand un galben deosebit.
Caracteristici: lana, galben
Beneficii: calduros, vei fi admirat

5. Evita sa vorbesti foarte mult despre produsele tale

Ideea e sa ajuti vizitatorul, sa ii castigi increderea si apoi va cumpara singur.

6. Include un headline puternic (titlu) si o fotografie reprezentativa pe pagina
Exemplu: chiar daca ai un produs digital, nu te abtine sa nu ii faci o grafica reprezentativa: exemplu un pachet software sau o carte ebook.
ACESTA trebuie sa fie in partea de sus a paginii, fara ca vizitatorul sa dea scroll. Poti pune acest opt in form pe toate paginile dar mai mic decat pe index, astfel vizitatorii vor fi atrasi.
Foloseste un limbaj care sa creasca increderea vizitatorilor
Foloseste un limbaj comun (“Send Me My Guide” sau “Trimite-mi ghidul!”de exemplu) pentru a spori increderea si Privacy Policy neaparat.
Pune Privacy policy langa butonul de Send Me My Guide pentru ca asta le va creste increderea. Specifica ca nu faci spam. Le va iesi din cap asta.
Ii va face sa constientizeze ca nu vor intra pur si simplu intr-o alta lista de spam si vor primi telefoane sau email-uri. Trebuie sa stie asta.
Nu pune obligatorii decat campurile de mail si nume, astfel ei nu vor ezita sa completeze formularul. Nu le cere prea mult ca ii pierzi.
Butonul de Submit neaparat trebuie sa fie personalizat in functie de ce va obtine omul: Trimite-mi ghidul, Inregistreaza-te acum…“Send Me My Guide,” “Register Now,” “Place My Order,” sau orice similar.

7. Converteste mai departe si pe pagina de ThankYou, prospectul e cald, tocmai a apasat submit si e o ocazie buna sa il inviti la un webinar sau ceva similar de download, un bonus pentru ca a downloadat, etc.  Pagina de ThankYou afiseaza de obicei mesajul “We hope you enjoy X Report” sau “Thank you for Registering” insa il mai poti pune sa se inregistreze si pentru alte informatii sau bonusuri.

Fii sigur ca ai permisiunea prospectului sa ii trimiti mail, trebuie sa respecti legea, ii poti pune un buton prin care el sa bifeze “Doresc sa primesc informatii utile sau oferte speciale”. Asa nu se va plange omul ca ii trimiti spam.

Cand trimiti mesaje de follow-up, nu te astepta sa castigi increderea doar dupa unul sa doua mesaje. De obicei dureaza mai mult de 5 comunicate trimise pana ca ei sa ajunga sa aiba incredere in tine si sa cumpere de la tine. emailurile trebuie sa aiba informatii care sa ii ajute si nu sa ii hartuiasca sau sa nu le fie de folos.