Repartizarea conversiilor in motoarele de cautare
December 17, 2011
Cum sa obtii trafic pe site 2012
January 25, 2012

SEO

Pasul #1- Research

Ca in orice campanie de marketing, si intr-o campanie SEO e nevoie de o fundatie solida bazata pe research (cercetare). Audienta – clientii din nisa respectiva trebuie intelesi si din perspectiva online si offline, pentru a-i atrage. O campanie SEO se  construieste pentru a atrage robotii motoarelor de cautare, dar motoarele de cautare sunt practic doar mesagerii care transmit informatia catre audienta, catre vizitatori. Pentru a transmite corect mesajul tau, trebuie sa faci research pentru cuvintele cheie (keyword research). Daca nu sunt corect alese cuvintele cheie, vei pierde mult trafic si potentiali clienti.

 

Conteaza foarte mult competitorii din spatiul online. Afla ce fac si ei in mediul online. Nu uita ca daca ei fac un anumit lucru asta nu inseamna neaparat ca acel lucru e bun sau ca aduce rezultate,
insa e important sa iei in calcul si acest aspect.

Pasul #2- On-Site Optimization

Odata ce s-a facut research pentru cuvintele cheie pentru fiecare pagina a site-ului, e timpul sa optimizam continutul si meta-tag-urile. Nu pune cuvinte cheie aiurea pe pagina si nu pune prea multe
cuvinte cheie pe o pagina, trebuie respectata o anumita densitate de minim 2-3 % si maxim 8. Titlul trebuie ales in asa fel incat sa descrie corect continutul paginii, precum si meta-description tag,
adica descrierea meta a paginiii respective, care nu trebuie sa depaseasca 165 de caractere, cu tot cu spatii. Aceasta meta-descriere apare ca snippet sub titlu in rezultatele motorului de cautare si
trebuie aleasa cu grija.

Tag-ul H1 sau headline, cum mai este numit, este de obicei primul text pe care motorul de cautare il vede. De asemenea la imagini folositi tag-urile descriptive, pentru ca Google sa isi poata da seama ce contine imaginea, si sa vada ca e relevanta fata de continutul site-ului. Intotdeauna pe o pagina nu trebuie sa existe 2 meta tag-uri identice, exemplu: titlul niciodata nu trebuie sa fie identic cu meta descrierea.

Pasul #3- Link Building

Un site bine optimizat on-page nu are indeajuns de multe atuuri pentru a intra in top in rezultatele motoarelor de cautare. Site-ul are nevoie de link-uri, pentru ca atunci cand vin multe link-uri catre site, Google considera ca site-ul merita urcat mai sus in rezultate. Dupa update-urile de algoritm ale lui Google, campaniile de link building trebuie facute cu atentie sporita, pentru ca vechile tehnici nu mai sunt valabile in totalitate. Pentru a obtine link-uri trebuie sa ai si continut, acest continut fiind ca un teaser in care se pune link catre site-ul pe care il promovezi. Poti pune link-uri catre site de la articole, comentarii in blog-uri, postari social media, videoclipuri, profile sociale, etc… Daca ceea ce promovezi este util, vor veni si link-uri naturale catre site-ul tau. Important este sa fie link-uri de la site-uri care sa aiba autoritate.