SEO in 3 pasi
January 18, 2012
Pericolele legii ACTA
January 29, 2012

Cum sa promovezi un site si sa obtii trafic1.Targeteaza continutul catre o audienta care e dispusa sa il dea mai departe

Cand te gandesti pentru cine scrii, e bine sa iei in calcul aspectul si felul continutului sa fie viral, userul sa il dea mai departe.
Unii cititori pot fi mai activi, dar anumite comunitati, topicuri, anumite stiluri de a scrie te ajuta(exemplu http://www.fool.com/investing/general/2011/10/25/3-misconceptions-that-need-to-die.aspx). Exemplu infograficele., videoclipuri frumoase care au o poveste sau transmit ceva.
Exemplu de video: “What is the single best thing we can do for our health” in a completely new way *  http://www.youtube.com/watch?v=aUaInS6HIGo
Identifica grupuri interesate de anumite topicuri.

2.Participa la comunitati unde audienta deja se implica si se aduna

Cauta blog-uri, forum-uri, site-uri si comunitati social media (social media communities) – unde se discuta despre topicul tau
Te poti folosi de tool-ul Google AdPlanner: https://www.google.com/adplanner/planning/site_profile#siteDetails?identifier=epicurious.com

AdPlanner sites
Dupa ce gasesti comunitatile in care se aduna cititorii tai, incepe sa participi la ele.
Creeaza un cont, citeste ce au mai scris altii si apoi cand esti sigur ce ar fi potrivit sa postezi, incepe sa postezi.
Citeste aici regulile commetarii pe blog-uri: http://www.seomoz.org/blog/recommendations-blog-commenting-marketing-strategy
Daca esti in regula, vei fi rasplatit cu trafic, incredere/autoritate si fani (traffic, trust and fans)
Link-drop, spam or troll – iti va aduce o reputatie proasta.

3. Creeaza continut SEO friedly pe blog-ul/site-ul tau

Optimizeaza continutul, fa setarile corecte la WordPress sau alta platforma pe care o folosesti.
Exemplu ptr WordPress aici: http://yoast.com/articles/wordpress-seo/
http://www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo
http://www.seobook.com/bloggers
http://www.seomoz.org/blog/seo-101-for-travel-bloggers

4. Foloseste Twitter, Facebook, LinkedIn si Google+ pentru a sharui postarile si pentru a gasi noi contacte

Profilele cu informatii complete au mult mai mult succes. Poze, descrieri, posturi care sa fie credibile.
Urmareste-i pe cei din industria/nisa ta – pe influentatorii sau liderii de piata.
Ii poti gasi prin intermediul:
http://followerwonk.com/
http://findpeopleonplus.com/
Posteaza chestii de valoare care sa le foloseasca oamenilor.
Interactioneaza cu userii, vei castiga incredere, prin calitate, participare autentica si sharing.
STRATEGIA PARTICIPARII este foarte indicata. Daca postezi chestii valoroase care sa ajute eventual oamenii, vei castiga o gramada de trafic.

5. Instaleaza Google Analytics si fii atent la rezultate.

Mai multe detalii aici: http://www.seomoz.org/blog/launching-a-new-website-18-steps
Vezi care site-uri iti aduc cel mai mult trafic

vezi ce site-uri iti aduc cel mai mult trafic

Vezi ce site-uri iti aduc cel mai mult trafic

6. Adauga Graphics, Photos and Illustrations (with link-back licensing)

Daca poti face grafica, fa-o. Poti uploada pozele pe Flickr si sa pui si licenta.
Astfel poti avea trafic din imagie search si vizitatorilor oricum le va placea asta.
Daca cineva iti foloseste imaginile si nu iti da link, roaga-i sa iti dea link.
Apasand “similar” link pe o imagine iti va arata altele despre care Google crede ca arata la fel. Daca e a ta, practic daca cineva iti foloseste imaginile si nu iti da link, roaga-i sa iti dea link.

7. Conduct Keyword Research While Writing Your Posts – pune accest pe cuvintele cheie cand scrii un articol

Efectueaza keyword research cu AdWords Keyword Tool.
Cand alegi “exact match” AdWords iti va afisa doar cautarile pentru cuvantul cheie cu fraza respectiva exacta.
“Phrase match”iti va afisa cautarile pentru cuvantul cheie cu fraza respectiva intre “exact match” (exacta) si “broad match”.
“Broad match” iti va afisa fraze si cuvinte cheie care contin fraza ta in ele.

AdWords Keyword Tool

AdWords Keyword Tool

Can faci articolul, pune cuvantul cheie in titlu si in headline-uri. Asta ajuta, tine de optimizarea on page a continutului. Apoi scrie chestii relevante despre acest cuvant cheie, subiect sau titlu.

8. Da (link) si ti se va da (link)

Practic trebuie sa pui link catre posturile tale sau catre alte articole relevante de pe alte site-uri din aceeasi nisa.
Expresia – da si ti se va da – este aplicabila si pe web.
Google Alerts – foloseste Google Alerts  pentru a urmarii pe competitori, vezi ce scriu, vezi cine si ce vorbeste despre ei, ce site-uri le da link.

9. Participa in “Social Sharing Communities” precum Reddit + StumbleUpon

Pinterest, Tumblr, Reddit, StumbleUpon, Goodreads (http://www.goodreads.com/), Newsvine (news/politics), Ravelry (https://www.ravelry.com/account/login)
Gasesti o lista buna aici: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites
Fiecare din aceste site-uri au reguli diferite, formate diferite de interactionare, etc. Adauga valoare in aceste comunitati pentru a primi valoare inapoi – subiect discutat la punctul 2.
Participa autentic, nu doar iti lasi link si gata.
Aceste comunitati pot fi de asemenea subiect de inspiratie pentru blog-ul tau. Observand ce se cauta, ce e citit, poti insista pe acele subiecte si vei atrage trafic.
Exemplu intri aici si cauti pe nisa ta:
http://subreddits.org/
http://subreddits.org/search.html

10. Guest Blog (si acceptarea de Guest Posts de la altii)

GaSESTE SITE-URI CARE AU TRAFIC sau pe care le cunosti si cere-le un guest post. Unii vor refuza, nu te descuraja.
Adauga valoare in acel post, el te reprezinta si iti va aduce trafic.
Poti gasi aici http://myblogguest.com/ mbloggeri cu care sa interactionezi pentru Guestpost-uri. Conecteaza scriitorii cu cei care cauta contribuitori.

11. Incorporeaza un design frumos site-ului
Frumusete, uzabilitate, profesionalism. Exemplu http://www.noupe.com/design/a-collection-of-inspiring-blog-designs.html

12. Inetractioneaza in comentariile altora pe blog-uri

Combina sfaturile de la #10 in special Google Reader/Blog Search) si #4 in special FollowerWonk) pentru cautari.
Tine cont de numarul de subscriberi la o pagina unde comentezi, daca sunt peste 1000 e bine, 1000 de oameni vor primi practic comentariul tau.
Blog Commenting ca strategie de marketing: http://www.seomoz.org/blog/recommendations-blog-commenting-marketing-strategy
Pune numele tau si daca pui link pune catre o pagina relevanta cu subiectul despre care comentezi, nu face spam pentru ca nu rezolvi nimic.

13. Participa la site-uri de intrebari si raspunsuri:  Q+A Sites

In fiecare zi mii de oameni intreaba cate ceva pe internet. Servicii ca: Yahoo! Answers, Answers.com, Quora.com, StackExchange.com, Formspring.me  sunt recomandate.
Tine cont de vizibilitatea intrebarii in motoarele de cautare sau pe site – vei obtine trafic si autoritate daca dai un raspuns foarte bun.
Multe site-uri de genul afiseaza statistici referitoare la traficul pe care il are o anumita intrebare.
Raspunsul tau trebuie sa fie valorors chiar si pentru cineva care pur si simplu e curios sau e in trecere, trebuie sa ii trezeasca interesul.
Adu valoare comunitatii prin raspunsurile tale.
Daca omul a gasit un raspuns de calitate, cu siguranta va intra pe site sa afle mai multe informatii.
Exemplu de raspunsuri ale lui Randy de la Seo Moz: http://www.quora.com/Rand-Fishkin/answers  |  http://www.quora.com/Rand-Fishkin

14. Activeaza subscrierile prin Feed + Email (si urmareste-le!)
Pentru WordPress: http://wordpress.org/extend/plugins/search.php?q=feedburner plugin-uri

15. Participa la Host Events daca esti blogger, daca nu.. asta e:)
Practic te intalnesti cu altii si schimbi idei.

16. Foloseste contactele din email si trimite-le mail-uri (cu Signature) in care iti promovezi site-ul / blog-ul.

17. Efectueaza survey-uri – poll-uri, sisteme de vot pentru cititorii tai
http://www.surveymonkey.com/
http://polldaddy.com/
https://docs.google.com/#home

18. Adauga valoare unei conversatii care are trafic
Vorbeste in dezacord cu cineva daca ai argumente si ve sfarsi prin a obtine un link catre articolul respectiv.
Surse pentru a gasi conversatii de top:
http://alltop.com/, http://topsy.com/, http://techmeme.com/ pentru IT
http://mediagazer.com/, http://memeorandum.com/, http://wesmirch.com/
http://popurls.com/

19. Creeaza o lista cu cei mai buni din nisa ta

Pentru a castiga atentie, dar nu lua partea nimanui.
Pune acolo conturile lor de twitter, facebook, blogurile, pagini, postari individuale, conferinte sau alte lucruri importante.

20. Conecteaza-ti profilele sociale la blog / site.
YouTube, Slideshare, Yahoo!, DeviantArt, facebook, etc
Flickr, Facebook, Picasa – pune continut si aici si leaga-le de site.
http://knowem.com/ – cu acest tool cauti dupa nume profilele existente.

MEta tag-ul <rel=”author” href=”http://site.com/about-despre-noi”><php the_author(); ?></a>
implementarea tagului rel=author markup in rezultatele motoarelor de cautare atrage un click through rate CTR mult mai mare
indicatii Google ref la tag-ul rel=author aici: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1229920
Cum sa implementezi tag-ul rel=author – detalii aici: http://www.blindfiveyearold.com/how-to-implement-rel-author

 

rel=author in Google search results

rel=author in Google search results