Google Instant si notiunea de CTR
October 5, 2010
Lista Anunturi
October 26, 2010

Cum afectează Google Instant SEO şi căutarea pe web

Odata cu aparitia Google Instant au aparut foarte multe temeri cu privire la evolutia (existenta) SEO. Se va schimba modul de cautare? Va mai avea aceeasi valoare promovarea pe cuvinte cheie? Cum vor reactiona utilizatorii si cum se vor comporta in momentul cand vor efectua cautarile pe internet?

Care va fi im[pactul serviciului Google Instant ?

Trebuie studiata reactia utilizatorilor. Pana acum nu s-au observat schimbari radicale, pentru ca multi utilizatori au ramas la vechile maniere, ca sa spunem asa.

Scurtarea Long tail

Este posibil ca SEO sa fie influentat in ceea ce priveste long tailul, insa acest lucru cred ca va fi doar intr-o anumita proportie. Relevanta pentru cautari este importanta in ceea ce priveste long tail-ul, iar utilizatorii care stiu ce vor nu isi vor schimba modul de cautare. Dacă în timp ce tasteaza o parte din cuvintele cheie  care compun long tail-ul si vad ceva care corespunde cerinţelor, utilizatorii vor da click pe rezultatul care li se va parea relevant. Daca pana la tastarea tuturor cuvintelor care compun long tail-ul utilizatorii nu vor gasi nimic relevant, este normal ca ei sa continue pana la final.

SEO nu se va schimba prea mult, cu toate ca multe voci spun ca odata cu aparitia Google Instant SEO va imbraca o alta forma. Singura consecinta posibila aparitiei Google Instant este ca o cautare long tail va fi oarecum redusă pentru că o parte din utilizatori îşi vor găsi răspunsul înainte de a termina de tastat exact long tail-ul şi vor da click pe rezultatul identificat inainte de a termina de scris tot cuvantul cheie.Mai exista si posibilitatea ca utilizatorul sa isi schimbe directia de cautare, de exemplu cauta dupa un cuvant cheie si ii sare in ochi un alt rezultat relevant insa care nu este dupa acel cuvant cheie, pentru ca utilizatorul nu a terminat de tastat toate cuvintele ce compun long-tail-ul.

Ideea e ca utilizatorii vor dicta ce se va intampla pe viitor, comportamentul lor va influenta mult efectul pe care Google Instant il are. Google Suggest va pastra o oarecare relevanta a cuvintelor si posibil ca userii sa se uite mai intai in Google Suggest si apoi sa dea click pe unul din cuvinte, ulterior intrand pe un site din cautari. Rezultatele vor fi prezente diferit, insa SEO va avea valoare, oamenii vor dori in continuare sa fie printre primii in rezultatele cautarilor, vor avea in continuare nevoie de link building si de promovare.