SEO – Doua modalitati de a va imbunatati cautarile cu Google
September 23, 2010
Google Instant si SEO
October 15, 2010

Google.Instant-SW246582SV

Google Instant a produs isterie in lumea SEO. Multi vorbesc de moartea SEO, altii vorbesc despre cresterea competitiei pe cuvinte cheie generice iar altii spun ca nu va schimba nimic. Sunt 3 variante care vor trebui studiate, aceste lucruri depind foarte mult si de utilizatori.

De utilizatori depinde totul, daca ei vor inceta sau nu sa mai caute dupa cuvinte cheie long tail (expresii cheie cu o competitie mai redusa care aduc trafic targetat si care se poate converti mai usor). Daca utilizatorii se vor multumi sa tasteze 3-4 litere dintr-un cuvant si sa aleaga din rezultatele afisate in urma apasarii, cu siguranta schimbarile vor fi majore. Toate aceste posibilitati vor trebui testate, va trebui studiat comportamentul utilizatorilor si ulterior se va decide care va fi adevarul. Parerile deocamdata raman impartite.

Google a anuntat pe blogul Webmaster Central ca noua funtionalitate are impact asupra cautarilor afisate de Webmaster Tools. Ca efecte mai avem si o crestere a numarului de afisari pe cuvintele cheie.
Ramane de vazut cum vor interactiona utilizatorii cu Google Instant, cum vor reactiona ei si abea ulterior vom sti, de exemplu, daca mai are rost sa optimizam pentru CTR. Comportamentul userilor pe natural search si  efectele  asupra SEO .

Google-Insight-Search-1

Mai exact, Google a schimbat modalitatea de calculare a afisarilor pe cuvintele cheie. La vechea definitie a afisarii se adauga 2 noi situatii datorate afisarilor dinamice a SERP:

– atunci cand utilizatorul nu tasteaza cuvantul pana la capat, dar face click pe unul din rezultate
– atunci cand utilizatorul se opreste din tastat si SERP-ul respectiv se afiseaza pentru minimum 3 secunde.