Google Analytics
April 26, 2010
Agregatoare RSS
May 15, 2010

Social Media va fi urmatorul pas in cautari.

De ce trebuie să optimizezi un site pentru retele sociale

laptop-girl

Reţele sociale – Referal Traffic

O revoluţie socială este pe cale sa dicteze schimbări dramatice în modul în care societăţile comerciale vor rula site-urile lor, precum şi afacerile lor. Odată cu apariţia de feed-uri social-un live stream de activitate prieteni “partajat de pe reţele sociale precum Facebook şi Twitter consumatorii pot mai uşor să se bazeze pe încredere relatii personale pentru a determina ceea ce este util pentru a citi, a viziona, a juca şi a cumpara online. Pentru mulţi, concluzia este uimitoare; traficul din reţelele sociale, este la fel de important ca cel din motoarele de căutare, ceea ce face Social Media sa fie urmatorul mediu pentru care vom optimiza site-urile si din care se vor face cautarile.

Pentru unele companii acest fenomen este o surpriză, pentru alţii, insa, este o oportunitate în care sunt deja implicati. Dar un lucru este clar, traficul adus de retelele sociale este pe cale de a-si lua locul său alături de SEO si SEM ca arie critică de analiză de marketing şi de investiţii pentru orice afacere care se foloseste de web in zilele noastre.

Reţele sociale

Următoarea fază a acestei revoluţii sociale isi face loc nu numai pe reţelele sociale majore, ci peste tot pe internet, deoarece companiile din mass-media, divertisment si pană la e-commerce incearcă să se concentreze pe această activitate socială pentru ca site-urile lor să crească folosind această metodă, care are o influenţa majoră in ceea ce priveste traficul adus pe un site. Nu numai că are un enorm potenţial, dar este vorba si de cuvântul dus din gură-in-gură care înseamnă foarte mult, aici fiind vorba de increderea pe care o are o recomandare online. De asemenea beneficiile aduse de social-media referitoare la trafic sunt de înaltă calitate. Beneficiile acestei iniţiative sociale noi sunt imediate şi puternice. Companii precum Huffington Post, care au făcut o investiţie în site-urile lor de conectare la reţele multiple sociale, inclusiv Facebook, Twitter, şi Yahoo, şi care au făcut-o uşor pentru ca utilizatorii să partajeze continut si experiente, au evoluat mult in ceea ce priveste brand-ul, în creşterea traficului, trafic de calitate, şi timpul petrecut pe site-ul lor.

Reţele sociale

Reţele sociale

Pentru a profita de această fază a revoluţiei sociale, companiile au nevoie a optimiza legăturile, conexiunile lor in ceea ce priveste Social Media, a spori continuu experienta utilizatorilor lor pe site-ul social, şi analizează rezultatele pentru a îmbunătăţi strategia lor de afaceri sociale şi de punere în aplicare. Acest proces, numit On-Site Social Optimization este în curs de dezvoltare ca urmatoarea frontiera de introducere pe piaţă la scară mare, precum şi modul în care societăţile, companiile se obisnuiesc cu el va fi un factor competitiv major.

Această documentaţie va analiza tendinţele cheie şi tehnologiile care vor face ca procesul On-Site Social Optimization sa devină de neinlocuit, vor conta foarte mult anumite detalii modul în care site-urile pot avea şi trebuie să aibă un rol activ în modul în care utilizatorii partajează sau impărtăsesc informatia şi să explice modul în care afacerile online pot fi optimizate prin Social Media pentru un avantaj competitiv.

Discovery Social: Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului

O serie de tendinţe sunt in crestere si conduc spre revoluţia socială pentru site-uri.

• feed-uri sociale – au permis descoperirea de conţinut prin intermediul prietenilor: Conform lui Nielsen, aproape 20% dintre utilizatorii retelelor sociale sunt acum legati de aceste retele sociale, folosind reţelele sociale în calitate de “navigare de bază”, retelele sociale devenind principalul lor instrument de cautare a informatiilor. Mai degrabă decât folosind motoarele de cautare sau hub-uri de conţinut, cum ar fi Microsoft sau Yahoo, acesti consumatori sunt în căutarea unor informatii de incredere.

În primele zile ale Internetului, conţinutul web nou era descoperit in diverse locuri şi promovat de către editorii unor portaluri majore. Apoi, motoarele de căutare au democratizat acest proces, care să permită fiecărui utilizator sa găseasca ceea ce cauta. Acum, feed-uri sociale prin care utilizatorii să urmeze ceea ce prietenii lor (şi prieteni ai prietenilor) fac şi recomandând-sunt o cale primara in ceea ce priveste continutul web de calitate. Chiar şi Google şi Bing recunosc această tendinţă prin încorporarea de conţinut feed din Facebook şi Twitter, incluzandu-le în rezultatele de căutare şi algoritmi.

• Copleşiti de alegeri, consumatorii(utilizatorii) cauta de cele mai multe ori recomandari, datorita faptului ca sunt bombardati de mesaje, reclame şi volumul mare de date disponibile pe Web. Cu reţelele sociale care devin de pe acum instrumente familiare, consumatorii se orienteaza catre sursele lor cele mai de încredere pentru a cauta ajutor in acest volum enorm de informatie. “Cu numărul tot mai mare al resurselor disponibile, este dificil să ştii ce ar trebui să crezi sau să consideri ca avand valoare bună. Social media acţionează ca un instrument de filtrare a informatiei. Încrederea în experienţele şi comentariile prietenilor lor sau ale unor persoane cu viziuni similare, fac in asa fel incat consumatorii sunt din ce în ce mai confidenti in aceste retele sociale, bazându-se pe ele în deciziile lor majore, personale sau comerciale.

Reţele sociale

Reţele sociale

• Reţelele sociale proliferează. Site-uri de reţele sociale precum Facebook, Twitter şi LinkedIn au crescut prin crearea de oportunităţi pentru oameni prin instrumente cu caracter personal on-line. Acum, mai multe retele sociale sunt disponibile pe scară largă oamenilor care isi promoveaza afaceri online – prin intermediul Facebook Connect, şi Înscrieţi-vă cu Twitter, printre altele. Aceste servicii permit companiilor să se înregistreze on-line si sa folosească identităţi bine stabilite, să creeze un brand, dau acelor utilizatori posibilitatea de a partaja conţinutul, de a promova prin feed-uri, oferă posibilitatea utilizarii datelor profil pentru a îmbunătăţi şi personaliza experienţa site-ului. Ca urmare, consumatorii isi pot lua prietenii oriunde ar merge online iar site-urile care nu oferă caracteristici de social networking sunt lăsate in spate.