Social Networking Sites
March 28, 2010
Promovare web
April 12, 2010

audit-seo

Cum sa faci un Audit SEO

Inainte de a lua un proiect SEO, este normal sa ii prezinti clientului un Raport sau Audit SEO care va contine mai multe elemente:

* cuvintele cheie pentru pentru care va fi optimizat site-ul
* starea actuala a site-ului (on-site / off-site)
* concurenta site-ului
* modificarile ce se pot aduce pe viitor si care sunt necesare site-ului (structura, continut (textual), arhitectura url-uri, etc)

Un Audit SEO realizat corespunzator poate garanta intr-o proportie de aproximativ 70% incheierea unei colaborari. Practic, un audit SEO reprezinta o parte din cartea ta de vizita pe langa portofoliul pe care il detii. Modul in care analizezi site-ul,propunerile pe care le aduci si detaliile legate de analiza, te reprezinta ca fiind un specialist sau nu.

Cuvintele cheie (keywords)

1. Extragerea cuvintelor cheie potentiale si care vor aduce vanzari

De multe ori clientii nu stiu pe ce cuvinte cheie sa optimizeze site-ul, de cele mai multe ori va fi nevoie de o analiza pentru a stabili domeniul de activitate al site-ului. In auditul SEO se face o lista cu potentialele cuvinte cheie, stabilite in urma citirii textului de pe site.

2. Aflarea cuvintelor cheie si numarul de cautari

Volumul de cautari al cuvintelor cheie este foarte important, se analizeaza pe baza unor unelte cum ar fi Google Keyword Tool. Se vor lua in calcul sugestiile pe care ni le ofera unealta. De exemplu un volum total de 74000 cautari pe luna este un numar mare, si din acest numar un procent cauta doar informatii, alt procent se pot transforma in clienti.

Starea in care se afla site-ul in momentul respectiv (inainte de a ne ocupa de el)

Trebuie sa ne dam seama cam unde se situeaza site-ul pe care il analizam, care este volumul de munca, costurile si timpul alocat.

1. Existenta titlurilor si etichetelor META

Meta description si keywords trebuie sa fie analizate, trebuie vazut daca exista si daca sunt utilizate corect. Dupa cum ar trebui sa stiti un titlu nu trebuia sa contina mai mult de 65 de caractere iar o descriere mai mult de 160 de caractere. Aceasta limita este foarte importanta, un titlu si o descriere realizata corect creste rata de click-uri din partea vizitatorilor si pozitionarile in cautari.

2. Utilizarea Headline-urilor

Headline-urile se utilizeaza pentru evidentierea importantei anumitor cuvinte cheie, pentru o mai buna evidentiere si importanta in fata vizitatorilor si a motoarelor de cautare. Exista 6 tipuri de Headline-uri, pornind de la H1 care este cel mai important, iar pe ultimul loc este H6 care are cea mai mica importanta.

3. Atributul ALT la imagini

Imaginile pot face vizibil site-ul sau un anumit produs. Verificarea existentei atributul ALT pe imagini, corectitudinii realizarii imaginilor (tip fisier, dimensiune, nume, alt) conteaza, daca imaginile sunt bine optimizate pot aparea in rezultatele de imagini ale motoarelor de cautare. Un produs de pe un site poate fi achizitionat in urma unei cautari dupa anumite cuvinte cheie care ofera imagini.

4. Forma URL-urilor

Forma URL-urilor este foarte importanta, un url poate contine caractere de tipul =?, forma incorecta sau forma corecta, url-uri descriptive care sa contina cuvinte cheie. Este ideal ca url-ul sa contina cuvantul cheie sau produsul (cuvant cheie) dupa care va fi optimizata pagina respectiva. Titlul url-ului este de asemenea foarte important si trebuie sa contina cuvantul cheie dupa care se doreste optimizarea paginii respective.

5. Rata de Link-urile ce pleaca de pe site si Link-urile ce vin spre site

Link-urile sunt un aspect foarte important daca incepeti optimizarea unui site, acest lucru va arata in timp de unde ati inceput si unde sunteti momentan. Daca site-ul pe care il aveti recomanda de exemplu 100 de site-uri iar site-ul este recomandat doar de 40 site-uri, rata este prea mare iar relevanta site-ului scade in motoarele de cautare. Site-ul poate primi de exemplu doar cateva link-uri de pe domenii foarte puternice, gen wikipedia sau domenii .edu care sa valoreze mai mult decat alte 100 de link-uri de la site-uri fara importanta cum ar fi directoarele web.

Este foarte importanta aceasta rata de link-uri ce ies si ce vin spre site! Vor trebui realizate campanii de link building, de aducere link-uri spre site, site-ul sa fie recomandat, iar in urma acestor proceduri va creste relevanta si credibilitatea site-ului in fata vizitatorilor si a motoarelor de cautare.

6. Existenta unui Sitemap in format XML si a fisierului Robots.txt

Existenta unui fisier sitemap.xml va ajuta la o parcurgerea mai rapida si completa a site-ului de catre robotii motoarelor de cautare. O unealta foarte buna pentru a crea harta unui site este site-ul XML Sitemaps.

Fisierul robots.txt stabileste clar pentru motoarele de cautare ce sa indexeze si ce sa nu indexeze, plus alte optiuni.

7. Alte detalii

In verificarea starii site-ului inainte de inceperea optimizarii trebuie sa se tina cont de anumite lucruri:

* Numarul de pagini indexate de motoarele de cautare (cu www si fara www)
* Varsta domeniului
* Page Rank-ul
* Daca este listat in directorul web DMOZ sau Yahoo Directory?
* Prezenta site-ului in Social Media, acest lucru este important in aducerea de vizitatori noi si in cresterea popularitatii brand-ului
* Trebuie sa se tina cont daca site-ul a fost salvat in vreun site de bookmarking (ex: delicious.com )
* alte campanii de linkbuilding

Concurenta

Studierea concurentei este unul dintre cele mai importante aspecte in optimizarea unui site. Recomand sa fiti cu ochii pe concurenta, pentru a vedea exact unde fac linkbuilding, ce au in plus site-urile lor fata de cel pe care lucrezi si un aspect foarte important: daca “joaca” dupa reguli.

In studierea unui concurent poti incepe prin o analiza a site-ului in comparatie cu site-ul pe care lucrezi. Daca site-ul concurent detine mai mult text ca si site-ul tau atunci e cazul sa adaugi continut de calitate, sa il optimizezi mai bine si sa il structurezi mai bine. E un pas simplu care iti poate aduce un plus in fata motoarelor de cautare. Poti analiza link-urile lor, daca se implica in social media sau nu, ce densitate a cuvintelor cheie folosesc.

Google tine cont in pozitionarea site-urilor de foarte multe aspecte printre care si cel de social media sau informatii ce tin de usabilitate (usability), precum Harta unui site. Google pozitioneaza mai bine site-ul tau daca ofera informatii de calitate utilizatorilor si conteaza foarte mult ca informatia respectiva sa fie relevanta, usor de gasit si usor de parcurs.

Modificari ulterioare

Exprima clar si transmite proprietarului starea actuala a site-ului precum si cum ar trebui sa fie site-ul. Defineste clar modificarile, pasii necesari, timpul alocat executarii fiecarei modificari.

Concluzii:
SEO inseamna mai mult decat pare, inseamna aducere de link-uri relevante si cu autoritate catre site, SEO Copywriting (textele sa fie realizate in asa fel incat ele sa converteasca), programare |(modificarile legate de URL-uri), toate detaliile relevante, legate de site, de concurenta, trenduri si motoare de cautare. Cel mai important e ca acest proces sa fie natural.

Audit-ul SEO este cartea ta de vizita!